niedziela, 2 marca 2014

5 grzechów głównych doprowadzających skórę do przesuszenia



Czy Wasza skóra jest przesuszona, łuszczy się i jest mocno odwodniona? Powodem takiego stanu skóry mogą być gwałtowne zmiany temperatury, wiatr, czy też przebywanie w mocno ogrzewanych zimą pomieszczeniach. 






Przyczyny odwodnienia skóry należy szukać zarówno wewnątrz organizmu, jak i w otaczającym nas środowisku. Z jednej strony na jej stan wpływają uwarunkowania genetyczne, wiek, stan zdrowia, sposób odżywiania się, a także stan emocjonalny, z drugiej wyraźnie daje się zauważyć szkodliwy wpływ czynników zewnętrznych, niszczących jej ochronny płaszcz hydrolipidowy.


Czy wiecie, że...
Każdego dnia, w normalnych warunkach termicznych, odparowuje z niej od 400 do 700 ml wody. Woda ta jest uzupełniana od wewnątrz. Gdy wody paruje więcej niż jest dostarczane skóra staje się sucha – jest szorstka, niejednokrotnie zaczerwieniona, napięta.

Bardzo duży wpływ na wygląd naszej skóry ma oczywiście odpowiednia pielęgnacja. Często nieświadomie doprowadzamy naszą skórę do stanu w którym traci swoje nawilżenie i zaczyna być przesuszona i szorstka.

5 grzechów głównych doprowadzających skórę do przesuszenia:
1.   Pozostawiacie skórę mokrą do wyschnięcia w naturalny sposób- czyli nie używacie ręcznika. Jest to ogromny błąd! Skóra traci w ten sposób o wiele więcej wody ze skóry. Woda paruje i wyciąga wilgoć z głębszych partii skóry, a to z kolei może doprowadzić do jej odwodnienia.



Moja wskazówka: aby zatrzymać jak najwięcej wilgoci w mojej skórze, delikatnie osuszam twarz z nadmiaru wody, następnie stosuję serum na lekko wilgotną skórę. W ten sposób moja skóra jest dogłębnie nawilżona.

2.  Zbyt często stosujecie peelingi
Ścierasz martwy naskórek kilka razy w tygodniu. Jednak skóra zamiast stać się gładka, jest jeszcze bardziej szorstka i chropowata. Wydaje Ci się on niegroźny, bo usuwa tylko wierzchnie komórki naskórka. Jeśli jednak stosujesz go zbyt często, pobudzasz skórę do wytwarzania ich więcej niż normalnie, przez co staje się ona grubsza i chropowata.



Moja wskazówka: stosuj peeling nie częściej niż raz w tygodniu. Jeśli masz cerę wrażliwą, używaj preparatu enzymatycznego, który rozpuszcza naskórek, a nie ściera go. Żele do mycia z granulkami stosuj co drugi dzień. Zasada „nadmiar szkodzi” dotyczy też innych części ciała. Zrogowaciały naskórek z pięt czy łokci usuwaj raz na 2 tygodnie. Częściej za to używaj kremów ze składnikami zmiękczającymi.

3.Używacie wysuszających mydeł/żeli do mycia twarzy
Obecnie jest dostępnych wiele środków do mycia twarzy. Który wybrać? Przede wszystkim należy dobrać specyfik do rodzaju cery. Szczególnej troski wymaga skóra sucha i przesuszona. Mycie jej mydłem to największy błąd. Do jej pielęgnacji stosuj delikatne płyny myjące z olejkami nawilżającymi.


4.  Używanie w zimie kremów nawilżających
Dziwicie się, że przecież używacie kremów nawilżających, a dalej macie skórę przesuszoną? No właśnie kremy nawilżające są bardzo delikatne i oparte na bazie wody. W zimie nasza skóra potrzebuję czegoś bardziej „treściwego”. Oprócz nawilżania i odżywiania krem powinien dodatkowo lekko natłuszczać skórę, szczególnie zimą, gdy jest ona szczególnie narażona na czynniki podrażniające i wysuszające naszą skórę.


Dobry krem do cery suchej powinien zawierać:
-witaminę A, C i E oraz witaminy z grupy B – jest to absolutna podstawa kremu do twarzy. Witaminy te odgrywają dużą rolę w odżywianiu skóry i utrzymywaniu jej nawilżenia;
-substancje nawilżające – dobry krem do cery suchej nie może się bez nich obyć. Najlepsze pod tym względem są naturalne olejki, między innymi ekstrakt z awokado, olejek jojoba oraz oliwa z oliwek;
-potas – reguluje równowagę komórkową oraz stopień nawilżenia skóry.

5.  Stosujecie kosmetyki przeciwtrądzikowe
Macie skórę trądzikową, ale w niektórych miejscach jest przesuszona. Dziwne przecież skóra z reguły tłusta lub mieszana nie powinna mieć takich problemów. A jednak! Często kosmetyki przeciwtrądzikowe zawierają w swoim składzie wysuszające składniki, które mają matowić naszą skórę. Niestety to jest tylko chwyt marketingowy! Nawilżajcie-natłuszczajcie skórę zobaczycie, że skóra będzie matowa i dobrze nawilżona- sprawdzoneJ

Jakie kremy polecam na przesuszoną skórę?

La Roche Posay, Effaclar H, Kojący krem nawilżający
Effaclar H nawilża skórę tłustą uwrażliwioną w wyniku silnie wysuszającej kuracji. Dostarcza skórze brakujących lipidów, niezbędnych do odbudowy ochronnego płaszcza hydrolipidowego. Zawiera Ceramid 5 (zgłoszenie patentowe), który wzmacnia funkcje ochronne skóry. Przywraca skórze komfort i elastyczność. Redukuje łuszczenie się skóry.
Formuła bogata w wodę termalną z La Roche-Posay oraz Bisabolol, łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia. Nie zatyka porów. Testowany pod kontrolą dermatologiczną.
Rezultat: podrażnienia i zaczerwienienia są złagodzone. Skóra jest intensywnie nawilżona oraz odzyskuje trwałe uczucie komfortu.


Galderma, Cetaphil MD
Dermoprotektor został stworzony szczególnie dla tych, którzy zmagają się z różnymi problemami dermatologicznymi. Dzięki odżywczemu składowi, preparat głęboko nawilża, wygładza skórę i chroni jej naturalny płaszcz lipidowy. Stosowany systematycznie zapobiega powstawaniu nowych podrażnień. Dzięki gruntownemu przebadaniu dermatologicznemu mamy pewność, że jest bardzo dobrze tolerowany. Do tego jest najczęściej polecany przez lekarzy specjalistów. Dermoprotektor przyśpiesza leczenie dermatologiczne, dzięki swoim właściwościom nie tylko chroni skórę ale też ułatwia wchłanianie leków stosowanych w różnych chorobach, m.in: w łuszczycy, rogowaceniu przymieszkowym, AZS, wyprysku (alergicznym), suchej, wrażliwej skórze, skórach wymęczonych preparatami antytrądzikowymi (pomaga w czasie kuracji kwasami, antybiotykami, retinoidami). Jest niekomodogenny (nie zapycha porów). Bezzapachowy.


Stiefel, Physiogel
Krem hypoalergiczny do pielęgnacji twarzy i całego ciała. Zalecany do skóry wrażliwej, suchej, alergicznej, skóry dzieci i niemowląt. Posiada specjalną, opatentowaną, warstwową strukturę Derma-Membran-Struktur. Dzięki niej składniki kremu takie jak lipidy i ceramidy są transportowane do głębszych warstw skóry i nie ulegają efektowi wymywania. W wyniku tego dochodzi do odbudowy bariery ochronnej skóry i jej długotrwałej regeneracji. Nie zawiera substancji zapachowych, konserwantów, barwników i konwencjonalnych emulgatorów. Testowany dermatologicznie, dostępny tylko w aptekach. 


Avene, Trixera, Creme Emolliente (Krem zmiękczający do skóry bardzo suchej)

Przeznaczony dla wszystkich typów skóry suchej. Dzięki składowi opartemu na kompleksie trzech lipidów pochodzenia roślinnego i dużej zawartości wody termalnej Avene nadaje skórze miękkość, koi ją i łagodzi podrażnienia. Dzięki zawartości glikokolu ma działanie przeciwświądowe. Nowatorska struktura kremu naśladująca macierz międzykomórkową gwarantuje odtworzenie bariery ochronnej skóry, dzięki czemu skóra skutecznie broni się przed agresją szkodliwych czynników środowiska zewnętrznego oraz zachowuje prawidłowe nawilżenie. Krem nie zawiera substancji zapachowych ani parabenów. Jest doskonale tolerowany prezz skórę suchą i atopową, przywraca jej prawidłowe funkcjonowanie, uczucie komfortu i jędrny, zdrowy wygląd. Może być stosowany na twarz i ciało, nawet u dzieci.


A jakie są Wasze metody/kremy na przesuszoną skórę?

37 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post.Ciesze się bardzo, że na niego trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis. Przede wszystkim należy też nawilżać skórę od wewnątrz i pić dużo wody oraz porządnie się wysypiać - bez tego żadne kosmetyki i zabiegi nie pomogą.
    http://kosmetycznieimodnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. To mnie zaskoczyłaś z tymi peelingami... Muszę rzadziej robić peelingi swoim stopom...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stopy najlepsze są kremy z mocznikiem np. Pilarix, wtedy nie trzeba stosować tyle peelingów i tarek do stóp:-)

      Usuń
  4. Bardzo ważne rady :) Jak ja robię peeling częściej niż raz w tygodniu to jest gorzej niż było ;P Dlatego teraz tylko 1 raz w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie peeling nieraz robię nawet co drugi dzień, ale już to zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. peeling twarzy raz w tygodniu robię, a na ciało raz na miesiąc

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że kremy nawilżające zimą nie są dobre :)
    Świetny i bardzo przydatny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam od deski do deski. Bardzo dobry wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja popełniam notorycznie grzech numer 1.

    OdpowiedzUsuń
  10. mam skórę mieszaną, ale ze skłonnością do silnych przesuszeń. Kiedy jeszcze bardziej wysuszałam skórę miałam więcej niespodzianek niż teraz kiedy ją nawilżam na wszelkie sposoby !

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny i pomocny post.
    Dzięki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. zaskoczyło mnie stwierdzenie ze kremy nawilzające nie nadają się na zime... ale moze, kto wie :)
    Zapraszam do mnie na konkurs! :) do wygrania również produkt effaclar
    http://mypaintedmugs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. używałam cetaphil. podpisuję się pod Twoją listą, nie popełniam tych błędów. moja skóra jest sucha i łatwo doprowadzić ją do łuszczenia

    OdpowiedzUsuń
  14. Nice post.

    Would you like to follow? Just let me know, please!

    kiss
    www.shoeaholicandmore.com

    OdpowiedzUsuń
  15. kilka przydatnych rad. Co prawda nie mam przesuszonej skóry, ale mam kilka znajomych, które mają z tym problem. Odeślę ich do Twojego postu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo cenny wpis!


    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  17. super post zostaje :))
    od kilku dni trwa u mnie Konkurs z okazji 1-wszych urodzin mojego bloga byłoby mi miło gdybyś zajrzała :) mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2014/05/urodzinki-konkurs-rozdanie.html Serdecznie Zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Zmieniam adres bloga
    www.asiulcowaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis ! Zapraszam do mnie blog o aktywności fizycznej , zdrowym trybie życia i treningach, ale nie tylko :)

    http://aktywnaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny post, ja zgrzeszyłam w trzech punktach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przydatny post:) u mnie największy grzech to picie za małej ilości wody i wszelkiego rodzaju płynów;) w sumie to zwykle w ciągu dnia wypijam może litr płynów;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post, bardzo przydatny ;)
    co powiesz na wspólną obserwację? ;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mydło a mydło to różnica :) Odkąd przerzuciłam się na naturalne mydła, skóra jest w o wiele lepszej kondycji. Jednak nie każde mydło nazwane naturalnym takie jest - czytanie składu to podstawa. Zakochana jestem w ręcznie robionych mydłach z Pszczelej Dolinki - gdy umyję nimi ciało nie muszę użyć balsamu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam okropnie suchą skórę od kiedy pamiętam. Wcierałam w nią już prawie wszystko z różnym skutkiem. Teraz mam krem wiesiołkowy Gal kupiony w aptece, którym smaruje buzię na noc. Co prawda minął jeszcze zbyt krótki czas, abym mogła powiedzieć coś więcej, niemniej jednak po obudzenie skóra wygląda ładnie. Przez pracę, którą wykonuje moja skóra cały czas narażona jest na działanie suchego powietrza, co jest bardzo dokuczliwe.

    OdpowiedzUsuń
  25. Też miałam kłopoty z przesuszoną skórą. Odkąd pamiętam stosuję kremy nawilżające z większym lub mniejszym skutkiem. Jednak poprawa nastąpiła, kiedy (za namową znajomej) założyłam filtr prysznicowy. Myślę, że żeby stosować kremy, najpierw trzeba odpowiednio przygotować skórę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Woda z kranu a raczej zawarty w niej chlor wysusza skórę. Jeśli ktoś chciałby uzdatnić swoją wodę mogę polecić filtr prysznicowy firmy FITaqua, mam go w domu i jest znaczna poprawa w wyglądzie i samopoczuciu skóry.

    OdpowiedzUsuń
  27. when I sit down and I look at the computer, and I love When viewing this article. cara mengobati tuba falopi tersumbat
    Obat radang Tenggorokan di apotik

    OdpowiedzUsuń
  28. Okay, I agree to most of the discussion but may, Obat Wasir Yang Dijual Di Apotik
    in some parts end there should be more details that I make you understand, Merk Obat Eksim Di Apotik
    Obat Wasir Dijual Di Apotik
    Obat Eksim Di Apotik

    OdpowiedzUsuń
  29. Dla mnie na takie problemy z suchą skórą na twarzy najlepsza jest Neoglandyna. Zauważyłam niedawno, że jak jej nie biorę to później pojawiają mi się takie placki. Mam też AZS więc to może też ma wpływ. Kwasy omega robią dobrą robotę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anda menderita masalah pada organ intim yaitu vaginitis atau radang vagina (miss v) ? tak usah cemas dan khawatir sekarang semua masalah kesehatan pasti anda obatnya termasuk penyakit vaginitis yang sedang anda derita atau sedang diderita oleh kerabat anda, Obat Vaginitis Yang AMPUH dan AMAN kami rekomendasikan dengan JELLY GAMAT GOLD Gyang terbuat dari bahan teripang emas yang dipercaya sangat ampuh atasi masalah kesehatan pada organ intim wanita termasuk masalah Vaginitis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam wszystkie produkty z serii Avene :)

    OdpowiedzUsuń
  32. terimakasih
    https://www.portharcourtworldbookcapital.org/2019/06/28/obat-herbal-penyubur-sperma/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy dodany komentarz :) Pozdrawiam :*