niedziela, 16 lutego 2014

Zabójca tłuszczu- trening INSANITY


Już jakiś czas temu zakończyłam moje 16 dniowe wyzwanie z Tiffany, było rewelacyjnie! Tiffany jest bardzo pozytywną osobą, a ćwiczenia z nią to sama przyjemność. Co do efektów...
Hmm... to raczej średnio, bo ćwiczenia są dość spokojne i myślę, że nie spala się na nich za dużo kalorii. Ale na pewno rozruszałam swoje ciało i przygotowałam się do wyzwania INSANITY!!!





Na czym polega trenig INSANITY?
Na tym czego zawsze unikałam podczas ćwiczeń, wręcz nienawidziłam: na podskokach, wyskokach, przeskokach, biegach, pompkach!!! Jeszcze dwa tygodnie temu pomyślałabym sobie- nigdy w życiu nie będę tego robiła- nie dam rady! Kondycję mam całkiem niezłą, zakwasy mam żadko, ale mój problem to wydolność... zadyszka to mój główny problem.


Twórcą i zarazem trenerem w programie Insanity jest Shaun T. Trening trwa dokładnie 63 dni (9 tygodni) i jest podzielony na dwa etapy. 


Pierwszy etap trwa cztery tygodnie, podczas których ciało przyzwyczaja się do intensywnego wysiłku i wykonywaniu ćwiczeń o nieziemskim poziomie. Ćwiczymy codziennie około 35-45 minut.

Miesiąc 1 - to połączenie aerobowych i anaerobwych interwałów. W tej fazie wykonujemy następujące treningi:
-Plyometric Cardio Circuit
-Cardio Power & Resistance
-Cardio Recovery
-Pure Cardio
-Cardio Abs

Piąty tydzień to tzw. Rrecovery Week, podczas którego ładujemy baterie i regenerujemy mięśnie.  W przerwie wykonujemy - Core Cardio & Balance

Od 6 tygodnia zaczyna się prawdziwa rzeź. Wciąż ćwiczymy sześć dni w tygodniu, ale intensywność wzrasta, a trening wydłuża się do 60 minut.

Miesiąc 2 - to już naprawdę bardzo intensywne ćwiczenia. W tej fazie wykonujemy:
-Max Interval Circuit
-Max Interval Plyo
-Max Cardio Conditioning
-Cardio Abs
-Max Recovery


Moje wrażenia:
Na początku mojej przygody z Insanity przez dwa tygodnie robiłam tylko krótki 15 minutowy filmik, który znalazłam w Internecie. Jeżeli macie ochotę wypróbować czy dacie radę zapraszam do wypróbowania najpierw tego:


Obecnie robię 7 dzień INSANITY. Oglądając trening można twierdzić, że to nic strasznego, ćwiczenia proste o co tyle halo? Sama rozgrzewka potrafi człowieka wykończyć. Serce podskakuje ci do gardła, pot leje się dosłownie strumieniem. Shaun T ma w sobie taka siłę, taką moc przekonywania, taką władzę, że nie ma bata , poddajesz się mu i robisz co każe. Kiedy wrzeszczy „You can do it!”, ty wyzywasz go w duchu od sadystów i dalej ćwiczysz, aż prawie wypluwasz płuca, ale rzeczywiści zaczynasz wierzyć jukendułit! Kiedy drze się się Dig deeper!”, kopiesz mocniej, skaczesz wyżej, aż sąsiadowi z dołu tynk leci na głowę. Shaun T wyciśnie z człowieka siódme poty, ale tuż po treningu czuję się taką satysfakcję jakbyś wygrał/a milion dolarów!



Zalety Insanity, które widzę u siebie:
- wydolność- nie męczę się wychodząc na schody, szybko gdzieś biegnąc itp - kolejny przykład lepszej kondycji
-zmniejszają mi się obwody, widocznie podniosła mi się pupa
-ujędrnienie nóg oraz ogólne ciała - nie trzęsą się mi nogi, nie mam już latającej galaretki, cellulit widoczny tylko po mocnym naciśnięciu 
-mam niskie tętno spoczynkowe, co dla mnie jest sukcesem
-mam dużo energii do pozostałych ćwiczeń, jakimi się teraz zajmuję ;)
-Insanity pięknie rzeźbi a w połączeniu z dietą buduje.

Wady:
-Dla początkujących będzie za bardzo intensywny
-Przez zbyt wysoką intensywność może szybko zniechęcić
-Insanity jest głośne. Bardzo dużo skakania. Sąsiadom “na dole” może się to nie spodobać. Przez to też znacznie ciężej trenować wieczorami.
-Insanity jest zabójcze dla kolan. Jeśli masz nadwagę Twoje kolana i tak mają ciężko. Dodaj do tego MEGA intensywność, masę wyskoków i mocnych lądowań i kontuzja welcome to.
-Bez diety – spala nie tylko tłuszcz ale i mięśnie.
-Insanity to 6 dni w tygodniu to bardzo często. Dla początkujących może być za często.
-NIC nie stoi na przeszkodzie jednak, by robić tylko wybrane treningi. Np Cardio ABS lub Insane ABS po każdym wybieganiu np 3 razy w tygodniu.

I wreszcie, Insanity daje coś, czego nie dostaniecie od chodzenia na siłownię i inne tego typu cuda… Insanity daje POLICZALNY efekt. Coś, czego ludzie pracujący nie rzadko szukają a nie dostają bo długi czas potrzebny jest by efekt wizualny był widoczny… jednak Insanity jest tak skonstruowane, ze już po kilku treningach widać W LICZBACH, które NIE KŁAMIĄ efekt Waszej ciężkiej pracy. Trening Insanity nie można nawet porównać do ćwiczeń z ciocią Ewą ChJ

Na koniec jeszczę chciałam Wam polecić bloga w którym opisane są wszystkie treningi klik.

Trochę motywacji:

Ćwiczyłyście kiedyś INSANITY? Macie ochotę spróbować?



13 komentarzy:

  1. Ja się nie czuję jeszcze na siłach na Insanity - ale z pewnością kiedyś się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Ci spróbować, bo naprawdę warto:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ćwiczę melb, sprawdzę i te ćwiczenia,:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie słyszałam o tym treningu. Muszę się temu przyjrzeć. Ostatnio poszukuję nowości, żeby urozmaicić swoje treningi.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja w ogóle nie wiele się ruszam wolę ćwiczenia na przyrządach typu orbiterek czy steper

    OdpowiedzUsuń
  6. ja ćwiczyłam - jest wycisk - obecnie biegam na przemian z Ewą, ale zamierzam wrocic do Shauna T :))

    OdpowiedzUsuń
  7. gdzie mogę pobrać te treningi ? z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są w necie, po wpisaniu nazwy treningu. Były też na chomikuj. Tam sprawdź.

      Usuń
  8. A jak będę prowadziła dietę taka ze je się podczas 8 godzin, a w pozostałe pije dużo wody to efekt po treningu będzie taki sam jak i bez tej "diety"?

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze wszystko opisałaś.
    Ja zaczynałam wiele razy i szybko się poddawałam po 1-2 dniach. Obecnie biegam kilka razy w tygodniu 0k. 8-10 km i ćwiczę Insanity już drugi tydzień. Początkowo już podczas rozgrzewki dostawałam takiej zadyszki że musiałam dać pauzę i tak ze trzy razy. Teraz robię całość bez przerw. Tylko podczas pompek nie nadążam, ale po prostu robię trochę mniej. I tak widzę, że z dnia na dzień jest poprawa. Bardzo pomogło mi bieganie. Poprawiła mi się kondycja i dzięki temu radzę sobie z Insanity.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wir stellen Medikamente für die Behandlung von verschiedenen gesundheitlichen Problemen, indem ein Medikament, das bereits mit Getreide zugeführt wird, um die Krankheit vollständig auszuhärten.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy dodany komentarz :) Pozdrawiam :*