sobota, 14 lipca 2012

Trądzik- jak go zwalczyłam i pozbyłam się kompleksów?


Cześć dziewczyny!

W pierwszym moim poście chciałabym opowiedzieć wam o mojej walce
z trądzikiem, oraz moich przemyśleniach na ten temat. Wiem że trądzik jest problemem wielu z Was, więc chcę się podzielić tym co mi pomogło w walce z wrogiem.
Wszystko to co piszę jest oparte na bazie moich doświadczeń i problemów z cerą.


Przyczyny:
W moim przypadku , przyczyny trądziku są  nieznane. Trądzik zaczął się u mnie pojawiać w wieku dojrzewania i nadal z nim walczę, ale tym razem skutecznie.

Leczenie:
Stosowałam wiele kosmetyków i leków na trądzik od tych najtańszych po te droższe z apteki. Antybiotyki od dermatologa też niewiele pomogły, a nawet po zakończeniu kuracji zauważyłam zaostrzenie trądziku. Więc powiedziałam STOP i przestałam stosować kosmetyki i leki na wypryski.
1.     Po pierwsze przestałam używać kosmetyków przeciwtrądzikowych i wszystkich z alkoholem.

2.     Po drugie teraz używam tylko kosmetyków do cery wrażliwej.

3.     Zmieniłam cały proces zmywania makijażu:

- oczy zmywam płynem dwufazowym do demakijażu.

- mleczko, płyn micelarny zastąpiłam żelem do cery wrażliwej Cetaphil, który rozprowadzam na skórze, a następnie  zmywam ciepłą wodą przy pomocy gąbeczki - waciki, podrażniały moją skórę więc zaczęłam używać gąbeczki do demakijażu, która jest o wiele delikatniejsza  


- tonik z alkoholem zastąpiłam łagodnym tonikiem bezalkoholowym Ziaja ogórkowy

- zwykły krem nawilżający o lekkiej konsystencji zastąpiłam bardziej odżywczym Cetaphil Dermoprotektor

4.     Peelingi drobno i gruboziarniste zastąpiłam enzymatycznymi, oraz kwasem glikolowym. Tarcie skóry peelingami z granulkami powoduje chwilowe oczyszczenie skóry, po dwóch dniach jest ponownie zanieczyszczona z dodatkowymi wypryskami.

5.     Staram się dbać o czystość kosmetyków, pędzli do makijażu, a także często piorę poszewkę z poduszki na której śpię, oraz wszystko co ma styczność z buzią (telefon).

6.     Nie dotykam, nie zdrapuję co mam na twarzy, aby nie rozsiewać bakterii.

7.     Piję dużo wody niegazowanej i staram się nie jeść przetworzonej żywności typu frytki i chipsy.

Te wszystkie zmiany jakie zastosowałam w pielęgnacji spowodowały u mnie diametralną poprawę cery w bardzo krótkim czasie. Teraz wypryski pojawiają się tylko sporadycznie podczas miesiączki, albo jak przesadzę fast foodami. Mój problem teraz to rozjaśnianie przebarwień po wypryskach, oraz zaskórniki których nie mogę niczym zwalczyć.

Polecam spróbowanie moich sposobów na walkę z trądzikiem opartych na wieloletnim doświadczeniu na pewno nie zaszkodzą, a mogą jedynie pomóc.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno zmiana nawyków żywieniowych pomaga, ja niestety nadal walczę, mam nadzieje ze wygram ta wojnę :)
    Niemniej jednak gratuluję sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O także używam cetaphilu! dodatkowo wymieniłam kosmetyki tradycyjne na mineralne od earthnicity:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy dodany komentarz :) Pozdrawiam :*