poniedziałek, 13 maja 2013

Kuracja wodą owsianą dla zdrowych włosów




Ponad trzy tygodnie temu rozpoczęłam kurację wodą owsianą.  Codziennie rano wypijam szklankę napoju sporządzonego z ziaren owsa. Owies jest znany przede wszystkim z płatków owsianych na śniadanie oraz z pokarmu dla koni:-)




Zastosowanie wody z ziarna owsa jest już mniej popularne, a szkoda bo właściwościowości zdrowotne owsa w tej postaci świetnie działają i nie trzeba się męczyć z jedzeniem znienawidzonej przez wiele osób owsianki. Woda z owsa jest bardzo dobra w smaku i nie mam problemu z jej wypiciem.
 
Powodem dla którego postanowiłam zrobić sobie kurację było nadmierne wypadanie włosów. Normalną rzeczą jest, że na wiosnę każdy gubi więcej włosów niż zwykle. Jednak można temu przeciwdziałać. Po trzech tygodniach stosowania owsianego napoju zauważyłam pierwsze efekty. Włosy nabrały blasku i przestały wypadać. Nie zwiększyła się ilość baby hair, ale ogólnie zostały wzmocnione. 
 
Oprócz poprawienia kondycji włosów, owies posiada inne dobroczynne właściwości dla zdrowia i urody.

Właściwości owsa:
- dodaje energii
- oczyszcza organizm z toksyn
- poprawia samopoczucie
- chroni przed nowotworami
- poprawia pracę jelit
- obniża poziom cukru we krwi
- obniża poziom cholesterolu
- stosowany zewnętrznie zmiękcza i  oczyszcza  skórę

Co potrzeba do sporządzenia napoju?

- 1 szklanka słomy owsianej
- 2 szklanki wody



Gotujemy przez pół godziny. Następnie odcedzamy i pijemy szklankę dziennie.

Znacie może tą kurację? Jeżeli tak, to podzielcie się swoją opinią w komentarzu:-)
PS. Zapraszam na moje rozdanie tutaj, do końca pozostało 2 dni !

11 komentarzy:

  1. Włos jest martwym wytworem naskórka i nie sądzę, żeby możliwa była poprawa stanu łodygi włosa dietą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można poprawić stan włosów dietą. Po co by produkowano tyle suplementów diety na poprawę kondycji włosów???

      Usuń
    2. Wszelkie stosowane wewnętrznie "wspomagacze", np. suplementy, wpływają korzystnie na stan włosa, który jest wytwarzany podczas jego przyjmowania. Tak więc efekty kuracji widać w zahamowaniu wypadania, pojawieniu się babyhair lub poprawie kondycji włosów na długości tylu centymetrów od skóry głowy, ile zdążyły od pierwszej dawki urosnąć.
      Nie ma mowy o nadaniu włosom blasku lub wzmocnieniu całej długości. Każdy włos - zdrowy, zniszczony, farbowany czy nie - to martwa struktura. :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy sposób:) Ja natomiast jem łyżkę siemienia lnianego wieczorem, też świetna kuracja na włosy:)
    pozdrawiam
    http://kosmetycznawyspa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siemię lniane też jest super na włosy i nie tylko:-)

      Usuń
    2. dzięki, że mi przypomniałaś. już dawno kupiłam siemie lniane sproszkowane i w ziarenkach. Muszę wreszcie zrobić z niego użytek

      Usuń
  3. A czy jedzenie płatków owsianych na śniadanie może zmiejszyć wypadanie włosów? Jem płatki od ponad miesiąc i od jakiegoś czasu włosy przestały mi wypadać i nie wiem czy mogę to ze sobą powiązać?;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest to bardzo prawdopodobne. Znam osoby, które twierdzą, że dzięki płatkom na śniadanie włosy przestały im wypadać. Ja zauważyłam to po piciu wody owsianej. Więc chyba nie ma tak dużego znaczenia pod jaką postacią przyjmujemy owies, aby działał...:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej metodzie..

    Proszę o oddanie głosu w poniższym linku. Nie trzeba się logować ani zakładać konta, po prostu oddać głos :) z góry dziękuję

    http://misioweopowiesci.o2.pl/konkurs/wiosna-zgloszenie,286.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw jest napisane woda z nasion owsa a potem przepis na wodę ze słomy owsa ktoś chyba nie wie o czym pisze

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy dodany komentarz :) Pozdrawiam :*